Kamis, 28 Maret, 2024

Mantan PM Malaysia Najib Razak dan Isteri Dicekal ke Luar Negeri

MONITOR – Jabatan Keimigrasian Malaysia baru saja mengeluarkan surat cekal kepada mantan Perdana Menteri Nazib Razak dan isterinya Datin Sri Rosmah Mansor.

Dengan pencekalan tersebut, Najib bersama sang isteri dipastikan tidak bisa meninggalkan negeri jiran itu termasuk rencana liburannya ke Indonesia yang direncanakan hari ini, Sabtu (12/5).

Kabar mengenai pencekalan Najib sendiri diberitakan oleh media malaysiakini.com “Jabatan Imigresen Malaysia memberi pengesahan mereka kini menyenarai hitam nama Datuk Seri Najib Razak dan isterinya Datin Sri Rosmah Mansor,” tulis media tersebut.

Sebagai informasi, saat ini Malaysia dilanda skandal 1MDB, yang diduga bernilai triliunan rupiah dan menyeret nama bekas PM Najib Razak. 1MDB merupakan singkatan dari 1 Malaysia Development Berhad, sebuah perusahaan investasi pelat merah dengan Najib sebagai komisaris.

- Advertisement -

Sementara itu, melalui akun twitter pirabdinya @NajibRazak mengatakan menerima dan menghormati keputusan Jabatan keimigrasian Malaysia atas keputusan pencekalan tersebut.

- Advertisement -

BERITA TERKAIT

TERPOPULER