Jumat, 29 Maret, 2024

Raihan Emas Tembus 111, Malaysia Diambang Juara SEA Games 2017

MONITOR, Kuala Lumpur – Tuan Rumah Malaysia akhirnya berhasil mencapai sasaran medali emas sebanyak 111 yang ditetapkan sebelum pelaksanaan SEA Games dua tahunan ini berlangsung.

Dilansir dari Antara, Capaian target Malaysia ini disampaikan langsung oleh Menteri Pemuda dan Olah Raga Malaysia, Khairy Jamalludin melalui akun twitter-nya @Khairykj Senin malam (28/8).

@Khairykj : Mission accomplished. #111 done #KitaJuara. Twit Khairy yang artinya misi tercapai ini  mendapatkan 8,623 retweets dan 4,277 like.

"Sasaran 111 emas ini bukanlah satu rekor baru tetapi hanya satu penanda terdapat peningkatan prestasi atlet Malaysia dibandingkan pencapaian SEA Games sebelumnya," ujar Khairy.

- Advertisement -

Dia mengatakan Senin ini sejarah tercipta dimana Malaysia bukan saja berhasil muncul sebagai juara keseluruhan malah turut mencapai sasaran 111 medali emas.

"Bahkan kita mungkin akan dapat meraih beberapa emas yang akan dipertandingkan," katanya.

Perdana Menteri Malaysia Dato Sri Najib Tun Razak sendiri telah melakukan siaran secara langsung dari akun laman sosial miliknya dengan mengucapkan terima kasih yang tidak terhingga kepada atlet dan rakyat Malaysia yang memberi dukungan. (ANT)

- Advertisement -

BERITA TERKAIT

TERPOPULER